Hopp til navigasjonHopp til hovedinnholdHopp til bunnområde

Kjøpsvilkår

Kjøpsbetingelser og angrerett hos Elas AS

Skohylle

Avtale og parter

Avtalen mellom kjøper (kunde som foretar bestillingen) og selger (Elas AS) består av opplysninger Elas AS har gitt om kjøpet i nettbutikken, eventuelt direkte korrespondanse mellom partene, samt disse kjøpsvilkårene. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene Elas AS har gitt om kjøpet, eller i direkte korrespondanse mellom partene og kjøpsvilkårene, gjelder korrespondansen mellom partene og opplysningene gitt i nettbutikken før kjøpsvilkårene, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Selger:

Elas AS

Melkevegen 2

7652 Verdal

Org.nr. NO845 472 122MVA

Nettbutikk: norscan.no

E-post: [email protected]

Telefon: 74 04 40 00

Pris

Prisen på varene oppgis inkludert mva. i kassen før bestillingen er fullført. I kassen gis en total oversikt over kostnaden kjøper skal betale, inkludert transportkostnader. Ytterligere kostnader som selger ikke har informert om før kjøpet, skal kjøper ikke bære. Betalingen gjøres i siste steg i kassen, via de betalingsmåtene som er tilgjengelige.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til Elas AS.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra Elas AS i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Betalingen

Elas AS samarbeider med Klarna og Deres bestemmelser gjelder

Ordrebekreftelse

Ordrebekreftelse vil bli sendt fra Elas AS til kjøper så snart bestillingen er sendt. Kjøper må se over ordrebekreftelsen så den står i samsvar med bestillingen. Om bestillingen og ordrebekreftelsen ikke stemmer, ta kontakt med Elas AS så snart som mulig.

Avbestilling/ Endring av ordre

Det er i utgangspunktet ikke mulig å avbestille når ordren er begynt behandlet hos Elas AS.

Ta kontakt med Elas AS kundeservice på telefon 74 04 40 00 hverdager mellom 8-13, så kan vi sjekke om ordren kan avbestilles eller endres.

Levering

Varene sendes fra Elas AS sitt lager i Verdal. Normal leveringstid er 3-7 dager fra ordren er bekreftet. Hvis det skulle bli forsinkelser i produksjon eller utkjøring vil kjøper bli kontaktet. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selger levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen er mottatt.

Leveringsmetoder: Klimanøytral servicepakke med Bring.

Varen leveres til leveringsadressen kjøperen har lagt inn i bestillingen.

Kjøper må kontrollere varen ved mottakelse evt. få utleveringsstedet til å skrive skademelding som må sendes sammen med ordrenr og beskrivelse av skaden til Elas AS.

Vi gjør oppmerksom på at pakken ligger hos Posten 14 dager etter mottak. Hvis du ikke henter ut pakken innen den returneres til oss, så fakturerer vi deg frakt begge veier og handling. Pr. i dag er dette beløpet satt til kr 500,-.

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punktet «Levering».

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Kjøperen må gi Elas AS melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen må derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til Elas AS uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Elas AS dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen. Ta kontakt for å motta returetikett før du returnerer varen for å få gratis retur.

Klarna tilbakebetaler kjøpesummen, inkludert fraktkostnad på varene som blir returnert til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra Elas AS mottok varen og utfylt angrerettskjema fra kjøperen.

Reklamasjon

Ved feil eller mangler ved varer kjøpt hos Elas AS, må kjøper melde dette skriftlig til kundeservice så fort feilen blir oppdaget, og senest 30 år etter mottatte varer. Elas AS står ikke ansvarlig for kostnader utover varens verdi.

Ikon lastebil

RASK LEVERING

Ikon Norge

NORSKPRODUSERT - 30 ÅRS GARANTI

Ikon pakke

FRAKTFRITT OVER KR. 1500,-